Ple Municipal 30 de setembre 2020

Resum del Ple:
Un Ple buit de contingut, entre altres raons perquè Alcaldia no ha tingut en consideració incorporar a l’ordre del dia mocions de Compromís com la presentada en temps i forma pel foment de l’ocupació local a través de la subvenció de la contractació de persones empadronades a Quart.

La moció de Podem va escalfar els ànims de PP i Ciudadanos, que aprofitaren per a dur al debat local temes de l’agenda mediàtica estatal.
Compromís finalment s’ha abstingut. Estem d’acord en el fons de la moció però considerem que no és el moment adequat, a l’espera del que determine la justícia referent a l’Emèrit. També considerem més interessant explorar la possibilitat de recuperar eixos terrenys per al poble, que foren expropiats en el seu moment per ser destinats a base aèria militar, i que actualment podrien ampliar la dotació d’espais públics i esportius del nostre municipi.
PP, Ciudadanos i PSOE votaren en contra.

Per unanimitat sí que s’ha aprovat la declaració institucional en contra de l’explotació sexual i el tràfic de dones, xiquets i xiquetes pel 23 de setembre.

El torn de preguntes fou el més interessant. Juntament amb Podem, Compromís ha traslladat al Ple l’escrit que hem rebut de l’Associació de Veïns del Barri del Crist, on s’exposa tota una sèrie de reivindicacions. Estarem molt pendents perquè des de l’Equip de Govern es done resposta adequada i solucions concretes.

Per altra banda la nostra portaveu, Rosa María García, ha demanat novament a Alcaldia que ens done accés a documentació sol·licitada per registre sobre la gestió de l’aigua. Un accés que ens ha estat denegat vulnerant l’establit al Reglament Orgànic de l’Ajuntament. No sabem què està passant entre la concessionària i l’Ajuntament, però sí que estem segures de què les coses no s’han fet bé fins ara. Tindrem novetats en les pròximes setmanes.


Resumen del Pleno:
Un Pleno vacío de contenido, entre otras razones porque Alcaldía no ha tenido en consideración incorporar al orden del día mociones de Compromís como la presentada en tiempo y forma para el fomento de la ocupación local a través de la subvención de la contratación de personas empadronadas en Quart.

La moción de Podem calentó los ánimos de PP y Ciudadanos, que aprovecharon para llevar al debate local temas de la agenda mediática estatal.
Compromís finalmente se ha abstenido. Estamos de acuerdo en el fondo de la moción pero consideramos que no es el momento adecuado, a la espera de lo que determine la justicia en lo referido al Emérito. También consideramos más interesante explorar la posibilidad de recuperar esos terrenos para el pueblo, que fueron expropiados en su momento para ser destinados abase aérea militar, y que actualmente podrían ampliar la dotación de espacios públicos y deportivos de nuestro municipio.
PP, Ciudadanos y PSOE votaron en contra.

Por unanimidad sí se ha aprobado la declaración institucional en contra de la explotación sexual y la trata de mujeres, niños y niñas por el 23 de septiembre.

El turno de preguntas fue el más interesante. Al igual que Podem, Compromís ha trasladado al Pleno el escrito que hemos recibido de la Asociación de Vecinos Barrio del Cristo, donde se expone toda una serie de reivindicaciones. Estaremos muy pendientes para que el Equipo de Gobierno dé una respuesta adecuada y soluciones concretas.

Por otro lado nuestra portavoz, Rosa María García, ha pedido nuevamente a Alcaldía que nos dé acceso a la documentación solicitada por registro sobre la gestión del agua. Un acceso que nos ha sido denegado vulnerando lo establecido en el Reglamento Orgánico del Ayuntamiento. No sabemos qué está pasando entre la concesionaria y el Ayuntamiento, pero sí estamos seguras de que las cosas no se han hecho bien hasta ahora. Tendremos novedades en las próximas semanas.