En el recent ple extraordinari de pressupostos Compromís Quart ha estat l’únic partit que ha presentat esmenes de modificació.

Hem proposat entre d’altres la instal·lació de punts de recàrrega públics i gratuïts per a cotxes elèctrics, la creació d’un Observatori de l’Habitatge que ajude en particular els joves que tan difícil ho tenen per trobar vivenda a Quart, la bonificació de bones pràctiques en la gestió del fem domèstic, la millora del Parc Industrial o l’ampliació de l’horari de la Biblioteca. Les podeu consultar en detall com sempre a la nostra web en l’apartat de Treball de Legislatura.

Sabem que la resta de partits de l’oposició té les seues bones raons per no haver presentat esmenes. Malauradament, a Quart patim una majoria absoluta del PSOE per la qual cosa sempre faran el que vulguen.

Aleshores, per què fem esmenes? Doncs per diverses raons. Primerament perquè és una de les nostres funcions com a oposició presentar alternatives i propostes que considerem poden millorar el nostre poble. I també i molt important, perquè els darrers vuit anys que som presents al consistori s’ha comprovat que som una espècie de “Pepito Grillo” per a l’actual govern municipal, que d’una manera o l’altra han recollit moltes de les nostres propostes i les ha incorporades en les seues polítiques de govern, com és el cas de l’ampliació de l’horari de la Biblioteca o l’atenció a les zones industrials.

De fet, D. Bartolomé Nofuentes, regidor múltiple del PSOE, ens va encoratjar a votar favorablement els seus pressupostos perquè “ya verán como muchas de sus enmiendas al final se ejecutarán”. Eixe és el problema, que no volem assistir com a espectadors, limitar-nos a contemplar què fa l’equip de govern i assabentar-nos de tot una vegada s’executen els programes. D’haver de repassar els centenars de decrets d’alcaldia (anomalia respecte d’altres municipis del nostre entorn) per saber com funciona realment la política diària, així com haver d’escodrinyar en les webs estatals de contractació menor, perquè l’ajuntament de Quart, malgrat el que proclama, no excel·leix en transparència.

Tornant als pressupostos, agrairíem ser informats amb més anterioritat, i per què no, treballar-los conjuntament. Per la nostra banda seguirem complint les nostres tasques de fiscalització, crítica constructiva i representativitat del nostre electorat, però també dels interessos de tot el veïnat; perquè com molt bé diuen ells governen per a tot el poble però nosaltres també som part de la Corporació.


En el reciente pleno extraordinario de presupuestos Compromís Quart ha sido el único partido que ha presentado enmiendas de modificación.

Hemos propuesto entre otras la instalación de puntos de recarga públicos y gratuitos para coches eléctricos, la creación de un Observatorio de la Vivienda que ayude en particular a los jóvenes que tan difícil lo tienen para encontrar pisos en Quart, la bonificación de buenas prácticas en la gestión de la basura doméstica, la mejora del Parque Industrial o la ampliación del horario de la Biblioteca. Las puedes consultar con detalle como siempre en nuestra web en el apartado de Treball de Legislatura.

Sabemos que el resto de partidos de la oposición tiene sus buenas razones para no haber presentado enmiendas. Desgraciadamente, en Quart padecemos una mayoría absoluta del PSOE por lo que siempre harán lo que quieran.

Entonces, ¿por qué hacemos enmiendas? Pues por varias razones. Primero, porque es una de nuestras funciones como oposición presentar alternativas y propuestas que consideramos pueden mejorar nuestro pueblo. Y también y muy importante, porque los últimos ocho años que estamos presentes en el consistorio se ha comprobado que somos una especie de “Pepito Grillo” para el actual gobierno municipal, que de una u otra manera han recogido muchas de nuestras propuestas y las ha incorporado en sus políticas de gobierno, como es el caso de la ampliación del horario de la Biblioteca o la atención a las zonas industriales.

De hecho, D. Bartolomé Nofuentes, concejal múltiple del PSOE, nos alentó a votar favorablemente sus presupuestos porque “ya verán como muchas de sus enmiendas al final se ejecutarán”. Ese es el problema, que no queremos asistir como espectadores, limitarnos a contemplar qué hace el equipo de gobierno y enterarnos de todo una vez se ejecutan los programas. De tener que repasar los cientos de decretos de alcaldía (anomalía respecto de otros municipios de nuestro entorno) para saber cómo funciona realmente la política diaria, así como tener que escudriñar en las webs estatales de contratación menor, porque el ayuntamiento de Quart, pese a lo que proclama, no destaca en transparencia.

Volviendo a los presupuestos, agradeceríamos ser informados con más anterioridad, y por qué no, trabajar conjuntamente. Por nuestra parte seguiremos cumpliendo nuestras tareas de fiscalización, crítica constructiva y representatividad de nuestro electorado, pero también de los intereses de todo el vecindario; porque como muy bien dicen, ellos gobiernan para todo el pueblo pero nosotros también somos parte de la Corporación.