En l’anterior Fanalet de primers d’any des de Compromís Quart manifestàrem el desig, i la necessitat, de poder condicionar el govern de l’Ajuntament per fer realitat unes polítiques més valentes i decidides. El nostre desig es va fer realitat gràcies a la voluntat popular expressada en les urnes el passat 28 de maig.

Per primera vegada a Quart de Poblet l’equip de govern local està conformat per una coalició progressista de la qual formen part. Malauradament al govern de la Generalitat Valenciana no s’ha pogut reeditar el Botànic, i estem malgovernats per una altra coalició, aquesta amb la participació de l’extrema dreta retrògrada, masclista, antivalenciana i retalladora de drets i serveis públics.

Després de sis mesos participant en l’equip de govern local estem encara més convençudes de l’encert en la nostra decisió de formar part. Tenim dos reptes principals:

Per una banda ajudar a millorar l’Ajuntament en la seua organització, en els mecanismes interns de treball, però també en els serveis i atenció que s’ofereix a la ciutadania. Gestionar, en una paraula. El govern de coalició local està sent una novetat per a tots i totes, també per al funcionariat, i estem aprenent i millorant cada dia. I estem on toca estar.

L’altre repte principal és fer un front comú progressista a les retallades sobrevingudes pel govern de dretes que ens malgoverna des de València. Defensar i reivindicar els nostres drets, tal com resava el nostre decàleg del programa electoral i que ens guia en la nostra acció de govern municipal. Transformar la realitat.

I no conformar-nos. Per això també necessitem la vostra participació, activa i crítica. Enfrontem un 2024 amb molts reptes, el principal d’ells l’emergència climàtica, amb una ampliació del Port de València infumable. Desitgem-nos un bon any 2024, transformador i reivindicatiu, com deia Estellés: “amb un poble unit, alegre i combatiu”.

En el anterior Fanalet de primeros de año desde Compromís Quart manifestamos el deseo, y la necesidad, de poder condicionar el gobierno del Ayuntamiento para hacer realidad unas políticas más valientes y decididas. Nuestro deseo se hizo realidad gracias a la voluntad popular expresada en las urnas el pasado 28 de mayo.

Por primera vez en Quart de Poblet el equipo de gobierno local está conformado por una coalición progresista de la cual formamos parte.

Desgraciadamente en el gobierno de la Generalitat Valenciana no se ha podido reeditar el Botànic, y estamos mal gobernados por otra coalición, esta con la participación de la extrema derecha retrógrada, machista, anti valenciana y recortadora de derechos y servicios públicos.

Después de seis meses participando en el equipo de gobierno local estamos todavía más convencidas del acierto en nuestra decisión de entrar a formar parte. Tenemos dos retos principales:

Por un lado, ayudar a mejorar el Ayuntamiento en su organización, en los mecanismos internos de trabajo, pero también en los servicios y atención que se ofrece a la ciudadanía. Gestionar, en una palabra. El gobierno de coalición local está siendo una novedad para todos y todas, también para el funcionariado, y estamos aprendiendo y mejorando cada día. Y estamos donde toca estar.

El otro reto principal es hacer un frente común progresista a los recortes sobrevenidos por el gobierno de derechas que nos mal gobierna desde València. Defender y reivindicar nuestros derechos, tal como rezaba nuestro decálogo del programa electoral y que nos guía en nuestra acción de gobierno municipal. Transformar la realidad.

Y no conformarnos. Por eso también necesitamos vuestra participación, activa y crítica. Enfrentamos un 2024 con muchos retos, el principal de ellos la emergencia climática, con una ampliación del Puerto de València infumable. Deseémonos un buen año 2024, transformador y reivindicativo, como decía Estellés: con un “poble unit, alegre i combatiu”.