Caminem pels nostres carrers amb nom de dona.

Quart de Poblet té vora 170 carrers dels quals encara menys del 10% tenen nom de dona. En 2016 el treball de la comissió municipal de memòria històrica va permetre, després d’una votació popular, el canvi de nom, recuperació i posada en valor d’alguns noms importants com Les Comares o 13 Roses.

El passat divendres 6 de març, Compromís Quart va organitzar una passejada pels nostres carrers explicant en cada parada les principals aportacions, històries i també anècdotes locals de les dones que li donen nom. Malgrat que el temps no va acompanyar vam passar una bona estona i vam aprendre totes juntes. A banda del públic que ens va acompanyar es va repartir un plànol explicatiu dels carrers de dones a veïns i veïnes.

Igualment, ja a la Seu Local de Compromís, es van col·locar unes plaques simbòliques amb algunes de les dones que no van ser seleccionades en el procés participatiu esmentat abans. Una d’elles és Asunción Borredá, primera regidora dona del nostre ajuntament en el temps de la Segona República. Esperem que en breu puguen tindre el seu carrer al nostre poble.

Aquest acte s’ha emmarcat en les activitats pel Dia Internacional de les Dones, per tal de lluitar contra la invisibilització de les dones a l’àmbit públic.

Mapa de Carrers amb nom de dona


Caminamos por nuestras calles con nombre de mujer.

Quart de Poblet tiene cerca de 170 calles de las cuales todavía menos del 10% tienen nombre de mujer. En 2016 el trabajo de la comisión municipal de memoria histórica permitió, después de una votación popular, el cambio de nombre, recuperación y puesta en valor de algunos nombres importantes como Les Comares o 13 Rosas.

El pasado viernes 6 de marzo, Compromís Quart organizó un paseo por nuestras calles explicando en cada parada las principales aportaciones, historias y también anécdotas locales de las mujeres que le dan nombre. A pesar de que el tiempo no acompañó pasamos un buen rato y aprendimos todas juntas. Además del público que nos acompañó se repartió un plano explicativo de las calles de mujeres a vecinos y vecinas.

Igualmente, ya en la Sede Local de Compromís, se colocaron unas placas simbólicas con algunas de las mujeres que no fueron seleccionadas en el proceso participativo mencionado antes. Una de ellas es Asunción Borredá, primera concejala mujer de nuestro ayuntamiento en el tiempo de la Segunda República. Esperamos que en breve puedan tener su calle en nuestro pueblo.

Este acto se ha enmarcado en las actividades por el Día Internacional de las Mujeres, para luchar contra la invisibilización de las mujeres en al ámbito público.