INFORMACIÓ DEL GRUP MUNICIPAL:

Gravació del Ple municipal celebrat a Quart de Poblet el 28 de gener.

Compromís Quart ha acudit al Ple amb tres mocions.

– La primera demanava la constitució d’una mesa de benestar animal a conseqüència de la recent ordenança aprovada. Finalment retirem la moció després d’haver conversat amb la regidora responsable i haver acordat que es posarà en marxa un espai de col·laboració i treball conjunt que comptarà amb la participació d’entitats, grups polítics i persones interessades.

– La segona moció demana una Auditoria Externa del servei de recollida de fems. Compromís no dubta de la bona feina dels tècnics municipals i dels esforços i avanços realitzats, per exemple, amb la nova ordenança aprovada i l’oficina d’atenció pròxima a obrir, però és evident que el sistema no funciona. Les auditories són eines per millorar, i de fet la pròpia contracta fa referència al fet que el servei haurà de ser auditable. No entenem la negativa de l’equip de govern. La nostra moció ha estat rebutjada amb els vots en contra de PSOE, PP i Ciudadanos, i ha comptat amb el suport del grup municipal Podem.

– La darrera moció que presentem és la de la recuperació de Quart com a poble Socarrat. Quatre anys després tornem a presentar-la. Quatre anys després ens tornen a dir que està en estudi (han tingut temps, sembla que no tanta voluntat…) Què farem? Paciència. Sembla que el mes que ve es reunirà la Comissió d’Història Local, confiem que facen un dictamen favorable, valoren els fets històrics i es realitzen les activitats culturals i difusió que proposem. En aquest cas deixem la moció damunt la taula. Estarem molt pendents.

Per altra banda s’aprova una moció inicialment proposada pel PP i modificada i consensuada per tots els grups que demana abordar els problemes acústics generats pel trànsit aeri, en particular sobre escoles i edificis a Quart de Poblet.

Per últim, també s’aprova per unanimitat una declaració institucional en memòria de l’Holocaust i l’adhesió formal de Quart de Poblet a la xarxa espanyola de ciutats saludables.

Aquest ple ha comptat amb més presència de públic, de la qual cosa ens hem de felicitar totes i tots, i posa de manifest la necessitat de què els plens es graven i difonguen oficialment per part del mateix ajuntament.


INFORMACIÓN DEL GRUPO MUNICIPAL:

Grabación del Pleno municipal celebrado en Quart de Poblet el 28 de enero.

Breve resumen:

Compromís Quart ha acudido al Pleno con tres mociones.

– La primera pedía la constitución de una mesa de bienestar animal a consecuencia de la reciente ordenanza aprobada. Finalmente retiramos la moción después de haber conversado con la concejala responsable y haber acordado que se pondrá en marcha un espacio de colaboración y trabajo conjunto que contará con la participación de entidades, grupos políticos y personas interesadas.

– La segunda moción pide una Auditoría Externa del servicio de recogida de basuras. Compromís no duda del buen trabajo de los técnicos municipales y de los esfuerzos y avances realizados, por ejemplo, con la nueva ordenanza aprobada y la oficina de atención próxima a abrir, pero es evidente que el sistema no funciona. Las auditorías son herramientas para mejorar, y de hecho la propia contrata hace referencia a que el servicio tendrá que ser auditable. No entendemos la negativa del equipo de gobierno. Nuestra moción ha sido rechazada con los votos en contra de PSOE, PP y Ciudadanos, y ha contado con el apoyo del grupo municipal Podemos.

– La última moción que presentamos es la de la recuperación de Quart como pueblo “Socarrat”. Cuatro años después volvemos a presentarla. Cuatro años después nos vuelven a decir que está en estudio (han tenido tiempo, parece que no tanta voluntad…) ¿Qué haremos? Paciencia. Parece que el mes que viene se reunirá la Comisión de Historia Local, confiamos que hagan un dictamen favorable, valoren los hechos históricos y se realicen las actividades culturales y difusión que proponemos. En este caso dejamos la moción encima la mesa. Estaremos muy pendientes.

Por otro lado se aprueba una moción inicialmente propuesta por el PP y modificada y consensuada por todos los grupos que pide abordar los problemas acústicos generados por el tráfico aéreo, en particular sobre escuelas y edificios en Quart de Poblet.

Por último, también se aprueba por unanimidad una declaración institucional en memoria del Holocausto y la adhesión formal de Quart de Poblet a la red española de ciudades saludables.

Este pleno ha contado con más presencia de público, de lo que nos tenemos que felicitar todas y todos, y pone de manifiesto la necesidad de que los plenos se graben y difundan oficialmente por parte del mismo ayuntamiento.