Donades les últimes declaracions fetes per membres del govern municipal volem fer aquest comunicat:

1/ El consultori de Santa Cecília siga una realitat és per la suma d’accions fetes per la ciutadania (amb l’última aportació via pressupostos participatius) i els diferents partits polítics que han sigut actius per aportar a aquesta tasca.

2/Evidentment la responsabilitat final és de qui governa els últims 40 anys.

3/És una realitat demostrable la porta oberta per Compromís cap al consultori auxiliar, presentat el 10 d’octubre del 2016 una proposició no de llei a les corts i que posteriorment va ser aprovada.4/El 18 d’octubre Compromís Quart presenta una moció “Perquè l’ajuntament de Quart de Poblet recolze la construcció d’un consultori sanitària auxiliar” i que posteriorment és consensuada amb la resta de partits.

5/Volem explicar les nostres raons per abstenir-nos en la votació del punt “Aprovació d’expedient de modificació de crèdits P05/18, del pressupost general del 2018” i afegit de correpreses (no constava en l’ordre del dia inicial del ple).

-És clar que nosaltres donem suport a qualsevol acció que tinga com a objectiu final la creació del Consultori Auxiliar, però no de qualsevol forma.

-Opinem que una de les destinacions prioritàries del remanent de tresoreria i el superàvit del 2017 hauria de ser per a reduir el nivell d’endeutament net.
-Compromís no té gens clar que les inversions proposades siguen financerament sostenibles.

-En l’informe aportat per Intervenció es diu literalment “Al financiarse la modificació mediante remanente de tesorería positivo para gastos generales generará inestabilidad presupuestaria, con las consecuencias que la citada normativa de estabilidad financiera y sostenibilidad financiera conlleva”, aquest apunt d’intervenció no ens garantirà la nostra responsabilitat de votar a favor de l’esementada modificació de crèdits.

6/Compromís Quart ha recolzat, recoltza i recoltzara quansevol acció local que sume al bé de la seua ciutadania com és el cas de la creació d’un consultori auxiliar sempre i quant es duga a terme de forma transparent i rigurosa.